יום שני, 10 במרץ 2014

Raphaelle Abib - רפאלה אביבה

אנחנו שמחות לארח החודש את הצלמת הצרפתיה רפאלה אביבת נושא התערוכה הוא "מאה שערים". 

הנה כמה מילים של רפאלה על התערוכה שלה:




"גיליתי את שכונת מאה שערים בזמן ביקורי הראשון בישראל, לפני מספר שנים. לא שיערתי אז שיום אחד השכונה הזאת תהיה בשבילי מקור השראה וחקירה תצלומית.

הפרויקט נכפה עלי ב-2011. לצאת ולפגוש את אותה סביבה ייחודית היה אתגר שהצבתי לעצמי.

לפתע התחשק לי ללכת אל הלא נודע, ובחרתי להעיז ולהתעמת עם קהילה השייכת לעולם לגמרי שונה מעולמי, שחיה על פי קודים משלה מעבר לזמן ולמודרנה. תושבי מאה שערים הם פן של היהדות שגם זר לי וגם קורא לי.

איני רגילה לצלם אנשים לא מוכרים, ועוד פחות לצלם אנשים שאיני יכולה לתקשר איתם במילים. בחרתי במודע לעבוד במצלמת 50 מ"מ שמחייבת תקריבים.

לביצוע כמה צילומים, רציתי להתמודד גם עם מבט עוין גם עם תנועת סירוב או דברים הנאמרים במכוון בטון פוגעני. חשתי עד כמה כל מבט זר נחווה כנסיון חדירה לרשות הפרט בלתי מתקבלת על הדעת. רציתי להתגבר על האיסור ולנסות לחשוף מעט את המעטה העוטף את האנשים העוברים ברחובות שכונה זו של ירושלים בנחישות ללא דופי. נהניתי לתפוס אותם בזמן ייחודי של פסח כשהצבעים, המנהגים, הסמלים חזקים עוד יותר.

מההתעמתות הזאת שללא מצלמתי לא הייתי מעיזה לחוות, יצאתי אדם שונה משהייתי כי בשביל בחורה ביישנית כמוני, החוויה הייתה נסיון חזק. הסדרה מגלה טפח מאותם מפגשים חולפים." רפאלה אביב



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה